Welcome Message

Enjoy reading my entries...('',)

I fOllOw

Friday, January 7, 2011

anak..isteri..mommy..wanita bekerja..huaaaaaaaaaaaaa...

kadang-kadang aku bile duduk2 terkenang perangai aku nie aku..pastue ketawa sendiri..hihi...aku x giler yerk...aku gelak sensowang bukan sebab aku giler ye.sebab aku terkenang attitude aku...kihkihkih...ha tue dah start la tue...sonok benau nyer..dan aku bersyukur apa yang aku ade hari nie..aku sonok ngan rutin harian aku walaupon aku selalu jadik tarzan..hihii...ha la..asben ngan ank aku tersangat la kreative dalam bab sepah menyepah nie..ha..kalo keje bab sepah menyepah nie memang bagi kat both of them..memang terror ar...tp asben aku rajin gak tolong aku kemas..sayang gak kat abg tau..aku hapie rutin seharian aku berjalan lancar..(sebab aku duduk ngan mak..xo x yah pikir nak masak..balek2 dah siap..hihi..bleh cam tue?)

rutin harian aku...

senin-jumaat

6.30am: ..meliat..meliat..bangun..amek towel mandi...wajib??aik??jika perlu la..(selalu perlu pon)

6.45am:semayang...kemas ape yang patut dalam bilik..basuh botol susu dhiya..siapkan barang dhiya untuk ke sekolah ngan barang asben untuk pi keje

7.00am:kejutkan 2 beranak yang kesedapan tdo..

7.15am:mandikan dhiya..kalo die nak la aku mandikan kalo x daddy die la harus jlankan tanggungjawab..

7.30am:siapkan kedua2 pengantin....

7.45am:salam asben..dhiya..mak..bace doa..gerak pi keje..

8.30am-5.30pm : makan..wat keje...chit chat ngan kengkawan..kerja..balek..

6.00pm:amek dhiya..borak2 ngan cekgu2 die..

6.30pm:tbe umah bg dhiya makan kalo die nak la..pastue kuar pi borak2 ngan mak sedara aku..

7.00 :mandi..semayang..tggu asben balek..(kalo die OT)

8.30pm:chit chat..bermesra kanda dinda dan anakanda...

10.30pm:pojek..kuang..kuang..kuang..kalo anak haku dah tdo...kalo perlu la(selalu pon perlu)

11.00pm: tdo

macam tue la rutin harian aku...jgn tnye nape aku x tdokan anak aku..sebab itu adalah diambil alih oleh MR FADZLAN yang dari kecik telah melatih anak nye supaya mintak daddy die mendodoikan die k!!!

sabtu-ahad(public holiday)

6.30am:macam biasa..bangun mandi jka perlu...semayang....

7.30am:kejutkan asben untuk pi keje(buat ape yang patut..rahsia..wahhhhhh)

8.30am:tdo balek sampai dhiya bangun

9.30am-5.30pm:kemas..masak..membasuh..tgk tv sampai lebam

5.30pm:semayang dan bersiap untuk pulang umah ibu mertuaku...

10.30pm:balek umah...tdokan dhiya..jalankan kewajipan(gik sekali..kuang..kuang..kuang..)

12.00pm:tdo...........zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

ahad

6.30am:macam biasa..bangun mandi jka perlu...semayang....

7.00am : sambung tdo

9.00am:bangun sarapan kat kedai mak(huntung tau duduk  ngan mak..sume sedia)

10.00am:kemas..masak untuk lunch

11.00am-2.30pm:iron baju untuk anak beranak selama 5 hari

2.30mandi semayang..makan..jalan2 buang duit

10.30pm:balek umah tdokan dhiya..jalankan kewajipan(harus k...syurga dibawah telapak kaki suami...syurga dunia suami kat mn??hahahahahahah)

11.00pm:tdo awal  sebab esk nak keje...


itulah rutin harian aku...but enjoy ape..duduk umah mak..aku anak beranak je..bukan ade sesape nak wat sepah..kalo ank buah aku datang kan akujadilah tarzan..xo sowang pon x berani nak kepaukan umah...xo mari kite ENJOY....

No comments:

Post a Comment