Welcome Message

Enjoy reading my entries...('',)

I fOllOw

Wednesday, September 24, 2014

fuhhhh...

testing...testing...lame gilos kot haku x update blog...dekat 3 bulan..hahhaha...xde mood..testing...testing je dulu boley kan..hahahha..bizi jd superb mommy..bizi dengan kawan yang kurang siuman..hahahah..

bizikan diri untuk melupakan semua yg berat dalam hotak aku  nie..


Monday, June 16, 2014

avon

hokey...gambar terperap lame gile kt pc aku nie ha..

gambar dhiya perform kt avon nye event..bulan bape haku x hingat..ok fine..semakin dimamah usia ingatan...harus di perbaiki...hahahah...panggil tadika tempat die transit...ape lagik anak haku bab joget gelek sakan bagikan die..hahhaha...



camera 360

ok fine aku nak kupas siket boley tak tajuk kat atas...akuk bukan la nak jeles bagai...tapi cume nak luahan kan terbuku kat hati ni...eh..eh..blog haku suka hati haku la..hahaah..

aku mmg x boley blah betol la bebdk zaman sekang ni kan...suke nau amik gambar dengan guna camera 360...untuk ape..nmpk santek...kemon la biar lla its b natural..sbb x de ape point pon guna camera 360..org jumpe kau..mmg bisu la org tu...hahhaha

yelah mmg lumrah manusia nk nmpk santek aku pon...tp ini pendapat n pendirian masing2 kan  terpulang...

sekian tu aje..bile aku ingt  balik aku ulas lagik...sekian...

nasyid

huhuhu..malas la nak cite bebanyak..boley tak haku tepek gambau je bebanyak dalam nie...
x pelah aku story siket2 je erk..
penat berlatih..mme kami bubuh sepenuh tenaga dan pasang niat nk memang untuk jabatan..
tp kami x assume pon akan jadi johan
sebab banyak lagik yg lebih bagus..
apepon alhamdulillah syukur pd allah

walaupon ade mulot puaka mempertikaikan kemenangan kami..
yang pasti kami buat sepenuh hati untuk jabatan dan bukan tujuan untuk wakil jabatan ke kelantan..
sekian...sila layan gambar...







Monday, May 26, 2014

kenduri doa selamat..aqiqah n bufday untuk NUR DHALEA QARISSA

huhhuhu...sudah hampir bulan 6 tapi aku masih belom nak mengupdate lagik citer pasal kenduri aqiqah ngn bufday dhalea..bufday dhalea actually 22 April 2014...xo mmg x ade kan sambutan langsong...hhaha...sbb nk bat besar-besaran...untuk si kinting..jumaat haku dengan kanda coti..nk uruskan manyak hal..kamis pi tengok kenderaan dhalea nk naek nnti..hahah(KAMBING)..ingt nk masok amik gambau...pergh...x berani haku buat ditanduk nye...ape pon kambing untuk aqiqah dhalea somel..hahaha....org tu ade tnye nk tgk tak sembelih kambing...huh...aku dengan kanda decide x mo sebab dhakea bukan mcm kanak2 laen//kang buat die nampak ape yg x sepatutnye..satu hal haku laki bini x tdo malam kang...xo biau la org tu uruskan dari awal sampai akhir...

hokey coti pon x cukop mase..berkejaran sana sini...kesudahan nye satu gambau x amik...bizi...x menang tangan nak uruskan semua...nasib baek aku nye kaum ade amik gambar then publish kt FB...aku pinjam sat na gambau...hahahah..







alhamdulillah lepas semua selesai...haku lai bini barulah tarik napas lege...hahah...dhiya dah aqiqah mse kecik..apak mentua aku aqiqahkan...mase tu vudus2..x tau sgt nak cerewet bagai...sekang hah...kan..mcm2 haku nk buat...candy buffet haku make over sendiri..khemah pasang 2..huh..memanggamai la wei...meriah bagai kawenkan anak bak kate jiran..menu pon alhamdulillah memang menyelerakan..kambing golek sekor siap dengan kebab n roti arab..murah tau kambing die...aku amik set baru RM1350.00...pastu umah haku memang wajib satey la...ahahha..1500 cucuk...pon murah satey die baru sebatang rm0.40...makanan sampingan laksa nasik impit n nasik lomak..alhamdulillah harap2 semua kenyang..alhamdulillah rezki dhalea...dapat duit dapat hadiah..thnks untuk tetamu-tetamu...

abis majlis adek badek haku dengan adek2 sepupu haku bergotong royong tolong bersihkan...alhamdulillah dikurniakan family yang saling tolong menolong...syukur sgt...

lepas tu kandaku cakap l=tahun depan sambut kat sekolah je..x yah buat besar-besaran...yyg akan disambut dan diraikan secara besar-besaran adalah hari raya untuk hari rumah terbuka..eh betol ke..??hahah...boley la tu...

sebelum majlis kami laki bini ari2 bincang pasal majlis dhalea..dah selesai bincang pasal open house plak...hahahah...horer kan..haku laki bin imemang suke jamu org makan...buat open haouse bagai kan..seronok tgk org dtg makan umah kite...

ok done..

p/s: doa2 kan kami ade rezki beli umah sendiri...mau lagik meriah...amin...inshallah..

Tuesday, April 29, 2014

28.04.2014-29.04.2014

 until???
I felt like I wanted to cry...cry n cryyyyiiinnngggg... ...  
sitting alone crying and continued to cry if it relieves my heart...
 I may not be able to receive all dis shit


its not easy to take care of everybody's heart
although i try...n always try...
even painful burning pain!!!I still  survive

jika mampu jauh nak aku membawa diri ini...berehat...bertenang...memujuk diri sendiri
bukan sekali..berkali-kali sampai aku naik lali 
tapi aku hanya manusia yang digelar perempuan mempunyai hati yang lembut perasaan yang mudah tersentuh
tidak pernahkah cuba kau faham semua ini berlaku atas sebab apa?
kenapa perlu cari jalan penyelesaian dengan cara yang salah?
kenapa perlu cari jalan penyelesaian dengan cara yang melukakan hati aku ?

mudah dan senang engkau memberikan 1001 alasan
tapi terfikirkah kau atas apa semua ini berlaku
pernahkah kau terfikir yang ini semua memusnahkan
sakit yang aku rasa tidak akan sesiapa pon dapat ubati

bagaimana hendak aku cuba kuatkan hati melalui hari2 dengan engkau
bagaimana hendak ku kabarkan pada hati ku yang telah rosak ini
bagaimana aku nk menghadap hari-hari mendatang

hanya satu soalan  yang bermain di mindaku ketika ini
hanyalah kenapa...kenapa...kenapa...kenapa...

peritnya ku pujuk hatiku ini untuk terima semua...
sesungguhnya setiap perbuatan kita adalah bergantung pada niat
diibaratkan seperti menghantar surat...
jika salah tulis alamat maka salah la tiba tempatnya

dari titisan airmata ini aku belajar mengerti
dari rasa kehilangan aku belajar menghargai
dari sebuah kemaafan aku wujudkan rasa harapan

juz bcoz i laugh a lot it doesnt  mean my life is easy
juz bcoz i hve smile on my face evryday doesnt meant dat sumtin is not bothering me
I CHOOSE 2 MOVE ON N NOT DWELL ON ALL NEGATIVE IN MY LIFE
COZ EVRY NEW MOMENT GIVES ME D CHANCE 2 RENEW ANEW
I CHOOSE 2 BE DAT..
ku pujuk hati ini mengatakan semuanya datang dari ALLAH


DEAR U!!!!I STILL REPEAT THINGS U SAID 2 ME IN MY HEAD!!LIKE A RADIO!!! 








## aku budak sastera ##



Monday, April 28, 2014

dhalea bufday

hurm....dhalea budfay selasa lepas 22 april...kesian anak haku last year mase 1yrs x sambut..dis year bru nk sambut...itupun seminggu selepas bufday die...dis friday..inshaallah...hurmm...x pelah nak...kali ni mummy n daddy janji akn buat yang terbaek...

alhamdulillah melahirkan dhalea amatlah mudah...lorr...belom ape2 air mata dah bertakung la plk...hokey la..x mo cakap banyak...banyak..sebab akan membuat aku sedey...dan menangis...guysssss...tolong doakan kesihatan dhalea baek2 sahaja..inshaallah...amin...

dan semoga allah memberikan dhalea kesihatan yang baek..


okey aku belanje gambau dr fb aku...si mata bulat yang kuat menjerit dan sangat garang.....

Monday, April 14, 2014

nov 12- april 14

ketiadaan airmata lagi untuk haku jatuhkan

aku nekad memaksa diri ni supaya pura2 yang tiada ape akan berlaku
 
diam aku

senyum aku

sabar aku

tabah aku

menangis aku

merintih aku

merayu aku

memohon supaya kau sedar yang semua ini adalah lakonan dunia
 
hanyelah untuk menunjukkan ketenangan hati ini

senyum aku hanyelah menunjukkan yang aku kuat tapi sebenarnya

tabah aku hanyelah ALLAH saje yang dapat bace isi hati ni

sabar aku hanyelah kerana aku seorang yang lemah untuk memberontak lagi

berat mata memandang..berat lagi bahu memikul

sedey aku hanye tertahan dek hati yang sangat luka....tercalar

bagai di toreh-toreh dengan pisau

berlubang-lubang bagai diketuk dengan paku

setiap kali berlaku..setiap kali penyesalan

tapi sentiasa berulang

setiap kali antara kau dan aku

setiap kali itu pasti akan diketahuinya

kenapa perlu mencanang kehidupan kita

menyakitkan hati tapi kenapa aku perlu jelaskan yang semuanya adalah bersebab..

tak kau pandangkah cinta ku yang melangit hingga kau pon tidak dapat menandinginya...

sedar dan berubah adalah jalan terbaek...



**peehhh...jiwang plk ptg2 ni..ini adalh kemahiran haku sebenarnya..hahah...*


##aku budak sastera## 
 

Thursday, April 10, 2014

2 in 1

assalamualaikom sume...malas tapi nk update jgk...kalo x update nanti terperap pulak haku nye story lapok ni...tajuk  2 in 1...da macam syampoo la pulak...7 APRIL 2014 is our anniversary...humm...da 8years we hve been married.....alhamdulillah penuh warna warni..tone colour pon banyak sangat dalam perkhawinan kami...dugaan bertalu2...kuat dengan tak je nak menghadapi nye...semoga allah sentiasa melindungi kami suami isteri....


 ni gambar 8 tahun lepas...x scan pon..amik pakai henpon jew..boley??hahahahah...ade org watsup haku nape x tayang gambar laen...sebab gambau laen tu bukan gambar hari nikah kami...

 colourful kan...mcm tu lah kehidupan rumahtangga kami...dugaan bertalu2 datang..memerlukan tahap kesabaran semaksima yang mampo..kekuatan dan ketabahan...


wau...wau...wowowowoow...x sangke noks...anjat kite petang-petang baru lepas solat baring jap kat surau..tetibe member panggil..kak ana ade rang datang antau munga!!!WATTTTTTT????

da 10 TAHUN kenal dis iz  d first time kandaku bagi munga...hahahaha...i is tepanjat....


then semalam 9 APRIL bufday die..kelam kabut haku dibuatnye..memikirkan ape nak beli ape nak buat...slalu bufday kanda n our anniversary memang haku bagi sekali...senang...hahahah..jimat on cost hokey...hahahha...
nasib seminar hari tu...abes seminar berlari berkejaran haku ke JJ AEON...amik cincin yang haku dah tempah 2 minggu awal...suh die engrave nama haku n kanda...pastu pi naek atas beli kan bufday card..dhiya kirim..beli ngan frame sekali..pastu ke tesco ingat nk print gambar kat ctu...mesin plak rosak grrrr...kuar tesco pi kedai gambar kat bus stand lame...print kat sne..uisyhhh..boley plak abg tu usik haku nak cabut taik lalat haku..huargghhh..jangan abg..i is menjaga harta kurniaan ALLAH s.w.t tau...ahahha..pastu masok kete ingt nak balik..perghh...kek x beli..patah balik ke tesco..masok tesco beli slice kek kat secret resepi..pastu masok kete...erkkk...teringat pembaklut hadiah x beli..huarghhhhhh...kuar balik kete beli pembalut hadiah kat kedai Hinode Shop...hurmm...crik kotak sekali..ok fine..balik..lapang...tetibe nak kuar pintu tesco...huarghhhh...sabun basuh baju dah abis la...huarghh...mau patah jugak kaki aku nie...cepat2 masok dalam beli sabun bagai....balik bawak kete laju2..hahha...sib baek bawak kancil...senang selit2..(boyfren haku masok clinic..pinjam kete akak aku....)tibe umah genap2 col 4 ptg hokey...basuh baju..kemas siket2...col 5.30ptg...dush..larik amik anak2..balik umah bagi dhiya tulis card utk daddy..balut siap2..warning dhiya jangan bocor rahsia..kalau die bocor rahsia tahun depan haku ckp haku xmoo tolong belikan..hahahah...alhamdulillah...tersimpan rapat kat mulot becok die..hahhaha...xo ddk umah tunggu col 12..geng watsup aku siap tolong counting kan sekali...hahaha tenkiu korang...tadaaaa...


pagi2 dhiya mangun tido teros pi kat daddy die wish n bagi hadiah...pesan dhiya tolong bukak kat opis...

xo sekian sahaja story...babai

kanda i iz da gemoks...sebab cincin tu walaupon da pilih yang size berbeza dari biase tetap ketatsssss....

Monday, March 31, 2014

31.03.2014

mood ke laut...sangat2 ke laut...mengenagkan MH370...mengenangkan perasaan family dieorg yag nk menghadap kehilangan...cacian...tohamahan...andaian..masyarakat sekeliling...sangat takde hati perot dan berkeperimanusian kamu dan kamu yang hanya  tahu menuduh dan membuat andaian kosong...

back to wat i feel n how i feel 2day..mmg kelaut pon...mood n feeling haku..hurmm...




























ntah ape yang bermain kat otak haku...
ntah ape agaknye yang mengusik jiwa haku...
ntah ape agaknya yang mengusik emosi haku...

-kifarah dosaku yang lalu-

Thursday, March 20, 2014

sampaikan

perangai sampai menyampai ni kan memang x elok la...haku memang mulot jahat..memang pangai burok...tp belom penah aku sampaikan sesuatu yang boley buat dua insan bermasam muka....bergadoh.....niat sungguh tak baek...!!!!!!!!!!!

baek kite disalah gunakan...ikhlas kite...kepercayaan kite dimusnahkan...bertnye pada diri kenapa...???sedih pon ade...dalam dunia ni sentiasa ade penceroba..harus berhati2 walau dgn siapa dan dimana kite berada....

bkn x pernah terjadi dalam hidop haku sebelom nie...cukop berhati2...tapi masih terkena...mungkin aku sendiri harus perbaiki diri haku untuk lebih bermuhasabah...alhamdulillah mungkin allah nk uji lg...thank u xo much 2 u THE PRESENTER!!!!SALUTE U!!!! 









Wednesday, March 19, 2014

baik

harapkan yang indah2 setiap ari ..moga berkekalan apa yang haku rase  ni...amin.... in sha allah...

haku berpegang pada..

PIKIR YANG BAIK-BAIK...
SANGKA YANG BAIK-BAIK...
MAKA AKAN DAPAT YANG BAIK-BAIK...

hua berfalsafah jap...tp bukan mampu pn nk pikir yang baik-baik...nak sangka yang baik-baik...manusia kan...heheheheh....


*

*

*

*

*

*


*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*




*



*



*



*


*



*



*



*



*




*


 





*



*



*



*



*



*



*



*



*



*


*



terdapat perbezaan antara ORANG BIJAK DAN KURANG BIJAK....peace!!!!!!!!!!!!!!!

Friday, March 14, 2014

14.03.2014

subhanallah berat sungguh dugaan dan ujian yang kau turunkan untuk hambamu ini.....berikan lah aku kekuatan...ketabahan dan sedikit kemampuan untuk tersenyum dengan apa yg telah kau beri...





 sesungguhnya aku adalah hambamu yang lemah dan senantisa leka dengan kehidupan duniawi....aku redha dengan ape yang telah kau turunkan untukku...aku yakin ini adalah harga yang perlu aku bayar atas apa sahaja perlakuanku di masa silam...

bukanku tidak bersyukur dengan apa yang telah kau berikan ya allah tetapi aku hanyelah insan yang sangat lemah hati untuk menghadapi nya...terlalu berat dugaanmu YA ALLAH






sesungguh nya jika aku diberi peluang pasti tidak akan berlaku PENYESALAN itu...kesilapan yang aku lakukan sesungguhnya amat hina disisimu YA ALLAH sehinggalah aku diturunkan ujian...dugaan sebegini rupa...sehebat ini kehendakmu YA ALLAH.






YA ALLAH sesungguh nya aku cume mengharapkan keajaiban berlaku dalam hidup ini...bukan ku kufur dengan nikmat dugaan yang kau berikan YA ALLAH...tapi aku lemah dan tidak kuat untuk mengharunginya...apa yang telah berlaku sungguh aku KESAL dan MENYESAL YA ALLAH





YA  ALLAH aku hanya mohon padamu agar berikan aku kekuatan untuk menerima semua ini....hanya padamu aku panjatkan doa agar berlaku keajaiban....PENYESALAN tidak berkesudahan hingga keakhirnya...

sampai bile harus selalu aku memaafkan...sampai bile harus aku pejamkan mata dengan apa yang berlaku...sampai bile aku harus diam dan redha dengan apa yang berlaku...sampai bile harus ku bohong yang hidop ini penuh dengan penyesalan...sampai bila aku harus bertahan...sampai bile hidop aku akan penuh dengan penyesalan...sampai bila aku harus bersabar...selagi mampu aku akn bertahan...tetapi aku hanyelah manusia biasa....inikah harga yang perlu aku bayar...

ini semua sudah takdirku dan telah terluis dalam buku kehidupan ku...cuma ku pohon padamu YA ALLAh....




 

La tahzan innallaha ma'ana


Thursday, March 6, 2014

tenkiu pai n balkes

hurmmm...bln nie mmbr gojes ade dpt duit EPF..xo makan nie manyak siket makan free..hhahaha...last week makan pizza..then bob ade lepas niat belanje makan laksa..pastu makan nandos..pastu last sekali makan nasik arab...

 
 


x tau la tercapai ke x misi nak mendietkan diri haku ni...mau nangis lelaju pasal kowang sume diet haku tegadai...huaaaa...

anyway thanks erk korang..moga allah limpah kurniakan rahmat dan rezki utk kowang lelebih supaya boley belanje haku lagik...amin...

Wednesday, March 5, 2014

Andai mereka tahuuu...

ANDAI LELAKI TAHU...BETAPA SAYANGNYA WANITA KEPADA MEREKA...

ANDAI LELAKI TAHU...
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

ANDAI LELAKI TAHU...

Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah mencintai lelaki itu.

ANDAI LELAKI TAHU...
Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itu maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak sesuatu yang terjadi.

ANDAI LELAKI TAHU...
Apabila perempuan cerewet, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

ANDAI LELAKI TAHU...
Apabila perempuan berkata dia mahu kamu berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima kamu seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

ANDAI LELAKI TAHU...
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan kamu, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan kamu dan masih menganggap kamu anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. terkadang dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, kamu akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk kamu .

ANDAI LELAKI TAHU...
Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan duit atau hadiah, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat dia rasa dihargai.

ANDAI LELAKI TAHU...
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak mencintai kamu tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

ANDAI LELAKI TAHU...
Apabila perempuan kata dia rindu dgn kamu, dia benar-benar maksudkannya.

ANDAI LELAKI TAHU...
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia denganmu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

ANDAI LELAKI TAHU...
Apabila perempuan berkata kasar, dia bukan bermaksud utk berkasar, tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan sikapnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.

ANDAI LELAKI TAHU...
Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar mencintai anda. Perempuan sulit untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

ANDAI LELAKI TAHU...
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun sebenarnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang dapat menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 and
a.



 ”Sesungguhnya apabila seorang suami menatap isterinya dan isterinya membalas pandang (dengan penuh cinta dan kasih), maka Allah menatap mereka dengan pandangan kasih mesra dan jika suami membelai tangan isterinya, maka dosa mereka jatuh berguguran disela-sela jari tangan mereka.”



Monday, February 24, 2014

make me touching ....

assalamualaikum n slmat petang...mood ari ni sangat keliru.....sedang cube mencari ketenangan..kekuatan nak menghadapi semua...kadangkala memang aku rebah dan menyerah kalah..rasa nak biarkan aje semua..tapi haku masih ade tanggungjawab dan masih ade yang memerlukan haku...semoga ALLAH memberika haku semangat yang terselit sedikit kekuatan agar mampu dan bisa menghadap semua nie..aku cube tersenyum dan cube menyedarkan diri yang setiap ape yang berlaku pasti ade hikmah..cube meyakinkan diri ini adalah bayaran yang perlu haku terima dan ini adalah kifarah dosaku yang lalu...ya allah kecil nya dunia..semoga allah memberikan haku ketabahan...kekuatan dan segala2 nya agar aku mampu menjadi diriku....

biarlah orang nk cakap ape..nak fitnah ape...nk kutuk ape..nk buat ape..aku redha kerana padang mahsyar tu kan besar..kite belom tentu tahu kite di barisan yang ke berapa...pada haku..setiap ape perbuatan kite pasti akan mendapat KARMA..cuma perlu tunggu masa yang sesuai..maka allah akn turunkan ujian itu...memaafkan mungkin adalah tidak mudah dan tidak sama sekali cume inshaallah aku cube untuk permudahkan masa hadapan...

i'm not regret dat nothing in my life...evn my past was FULL OF HURT.......I still look back n still smile bcoz it made me who i am 2day...still try 2 be humble n alwys try 2 learn coz i' not a perfect person n always make mistake..n appreciate dat he still stay wif me...always b my self...n alwys try 2 be positive.....amin ishaallah.

aku selalu berpegang pada kata-kata hamba ALLAH ini..."..kehidupan adalah umpama sebuah buku...setiap hari adalah episod baru...kehidupan juga umpama roda...adakala diatas dan adakala dibawah...dan ianya sentiasa berulang..."

Tuesday, February 18, 2014

18.2.2014

ari ni adalah bufday arwah baba haku..kalau la arwah masih hidop pasti die akan natikan panggilan ank2 utk wish....alhamdulillah walaupon da 4  tahun baba pergi kami masih ingt lagi segala nye tentang baba...

dan kebetulan jugak ari ni arwah kakak ipar haku genap sebulan...semuanya adalah kebetulah...x mo cite panjang sgt kan sebab takot nanti sambil menaip smabil air mata bertakung...cukuplah sekadar al fatihah untuk mereka dan semoga mereka ditempatkan dikalangan org yg beriman...amin...

Monday, February 17, 2014

14/02/2007-14/02/2014

ok...jumaat lepas ari jadi anak dara haku...dhiya...alhamdulillah...walaupon da 7 tahun x mungkin aku lope pengalaman pertama seumur hidup haku sehingga hampir meragut nyawa haku...kite flashback blk k...meh tonton gambau...




sekang dah kemaen tinggi lg anak dara haku ni...kalo jalan dengan kanda dah mcm GF dengan BF da...mummy doakan supaya dhiya menjadi yang terbaek dalam hidop...amin...