Welcome Message

Enjoy reading my entries...('',)

I fOllOw

Monday, December 13, 2010

dhiya dan baba

dhiya dan baba..cam sedih jew kan entry yang aku nak tulis nie..dhiya memang rapat ngan arwah baba aku..sebab antara cucu baba aku..dhiya lah yang baba aku jage masa aku dalam pantang..malam2 sementara tunggu asben aku pulang..baba ngan  mak aku la yang akan jage dhiya..so memang sume orang pon kate dhiya memang cucu manje ngan baba aku..ari2 akan tipon baba aku cakap macam orang bercinta..kalo aku lambat col baba akan col terus..pantang kena marah mesti nak cakap baba...
sampai arwah baba aku sedih sebab masa tue dhiya suh die pegi hospital..sebab dhiya kate kan baba sakit kena la masuk hospital...hurmm...bijak sungguh budak nie..masa baba kat CCU dhiya demam sebab lame x pat jumpa baba...cume dhiya tau baba sakit ade kat dalam bilik tapi dhiya tak boley nak masuk...masa mayat baba dah nak tutup..dhiya nak cium tapi bile die tengok bercelak die x jadi..pastue dhiya tanye aku mummy nape baba pakai celak..aku terangkan yang baba dah meninggal dunia dan die takkan jumpe kita lagik...alhamdulillah anak sekecil dhiya paham...beberapa bulan lepas baba meninggal dhiya asyik demam berpanjangan jew...malam2 mimpi panggil baba...sampailah satu pagi tue dhiya bangun then terus cakap"mummy malam tadi baba datang peluk dhiya..baba pesan suh belajau pandai2 pastue pi sekolah jangan nangis...."huh???pastue dulu kalo lalu kubur pasti bagi salam"ASSALAMUALAIKUM YA AHLI KUBUR" tapi sekarang bile lalu jer kubur dekat klebang pasti cakap "ASSALAMUALAIKUM BABA"...OMG dah mengerti rupanye dhiya...susah gak masa tue sebab dhiya selalu demam then malam2 akan panggil baba..lame kelamaan hilang sendiri...cume sesekali bile die teringat tue tetiba die akan jadi sedih....bila pi kubur baba die la orang yang paling suka sekali sebab kate nyer nak sedekahkan AL-FATIHAH untuk baba..dhiya..dhiya...kadang2 ingatan dhiya kat baba buat mummy sedih...

No comments:

Post a Comment