Welcome Message

Enjoy reading my entries...('',)

I fOllOw

Friday, November 26, 2010

aku dan makanan

aku dan makanan...huh!!tension tol aku ngan perkataan nie la..bebudak opis aku selalu kate ana dan makanan x pat dipisahkan...nape la..."bukan kupinta..."ceh nk nyanyi la plaks...huh!!!aku dalam keadaan yang stress ngan berat badan aku sekarang nie..tulun....tulun..masa zaman kegemilangan dulu...aku lah ratu kebaya...aku la JLO..sekarang??
ceritanya bermula dari aku peknan anak aku dhiya..mendadak naek berat aku seyhhh...dari 56kg sebelom ngandung sampai 9 bulan 94kg...hebat tak???tambah tolak adalah dalam 38kg berat aku naek..siot tol lew..hancus muncus badan aku!!abeh pantang turun 72kg...aku berjaya...sampai la berat aku tinggal 65-66kg masa sebelom aku masuk kije gomen..tup2 dah lame x timbang sekali die terus pi angka 80kg da..makkk..tulun....aku penah try diet..hardcore diet bersama teman"kak dilah"tak makan nasik n everyday exercise..tp last2 aku sakit...makan ubat baek...pastue tak tambah2 gik berat aku 75kg still...smpi la aku peknan kali ke2..berat terus naek 80kg balek..sampai aku gugur pon masih berat yang same gak..cm ne nie..tekak nie asyik berlobang jew...macam2 orang panggil aku...kecik ati pon ade....tp nk wat cm ner..mmg badan aku besau...anyway TQ kang korang2 sume..kata2 yang membakar semangat ..tp DR ade advce kt aku kalo nk peknan gik kena kuruskan badan...so azam aku tahun 2011 nk kuruskan badan..sekurang-kurang nyer 10kg..lebih baek kalo 20kg..dan lebih baek kalo pi berat asal 55-56kg..berjaya kah aku??tapi harus berdiet sebelom nak ngandung...HARUS!!!!cayokkk!!cayok!!!ana boleh...
kepada yang selalu memberikan kata2 semangat TQSM untuk korang...rancangan nk kurus??jogging??aku dah dinasihatkan DR supaya tidak berjogging sebab lutut aku ade masalah!!jadi..jagalah makan...boleh ker??harus...insyallah...amin...ya allah ko tabahkan la hati hambamu ini...amin...tengok kan ajelah...hua..hua..hua...

No comments:

Post a Comment