Welcome Message

Enjoy reading my entries...('',)

I fOllOw

Thursday, January 9, 2014

budak sekang

semalam lepas balik amek kiddos dr taska n tadika..ajak dhiya berborak..

dhiya  :  mummy tau tak td dhiya nasib abek x kne pukul...

mummy  : hah??? sebab ape nk kne pukul..spe yg nk pukul

dhiya  : mse tulah dhiya nk ke toilet la..pastu ade budak laki tu masok toilet pompuan..dhiya cakap la..eh ko masok toilet perempuan knpe..
           pastu bdk laki tu ckp ko siap ko...aku panggil geng aku!!!!!!

mummy : da tu dhiya buat ape

dhiya  : dhiya cakap kalo berani buat la..kite ckp cikgu..
             pastu budak tu cakap ko siap ko
             pastu dhiya malas nak layan dhiya teros masok je toilet tu
             pastu dhiya masok toilet x keluar sampai kawan2 dhiya ckp ok dhiya bdk tu dah x de
            
mummy  :  bdk umur berapa tu

dhiya  :  bdk tu satu kelas dgn dhiya pendek je budak tu mummy

mummy  :  ok then masok dalam kelas mcm mn..bdk tu ade kacau dhiya

dhiya  :  dhiya tunduk je x pandang die pon..

mummy  :  dhiya kan ade belajau silat..ape nak takot..kalo ape2 die nk buat kat dhiya dhiya larik je pi bilik guru atau dhiya jerit kuat2 atau teros pegi class abg deli..(anak buah aku yg sekolah same....)

dhiya  :  ok mummy


...ape first impression korang tentang budak lelaki tu???sangat biadap atau x de adap....?aku tak tahu la ctuac yg betol..budak cite kan...darjah 1 da pandai nk ugut2 apatah lgik kalo da dewasa..atau mmg pergaulan die kat umah memang cm gitu???aku geram nye x terkata kan..gase haku nk pi lempang je budak tu...xo haku mmg setiap pagi antau dhiya..tnye dhiya mn budak tu..dhiya cakap belom datang lg...geram kan..

xo sebagai langkah berjage2 aku ajar dhiya protect diri die sendiri..

1) kalo die nak pukul dhiya.....dhiya..larik laju ke bilik guru

2)kalo die nak pukul dhiya dhiya jerit kuat2

3)kalo die nak pukul dhiya lari teros ke kelas abg deli..(kelas ank buah aku memang berhampiran dengan class dhiya)

gangster betol la budak sekang...x sabar nk tunggu hari ni nak tnye lg ape perkembangan terbaru..kalo budak tu masih kacau atau ugut dhiya..aku sendiri akan turun ke sekolah samada jumpe guru atau budak  tu teros..aku x mo emosi dhiya terganggu..dah la duduk sekelas....

No comments:

Post a Comment